Ny milepæl for Askjems

 

Før utgangen av november har bobilgiganten Askjems satt en formidabel omsetningsrekord. Etter fjorårets total på 257 millioner, kan en stolt daglig leder, Odd Askjem, fortelle at de allerede har passert 300 millioner hittil i år.

 

- Vi hadde et flott år i fjor, men 2017 slår altså den rekorden ettertrykkelig. I følge ordre som ligger inne og som skal leveres før nyttår, vil vi få en omsetning i 2017 på mer enn 315 millioner, forteller Odd Askjem.

 

Liker å handle lokalt

Det var Lisbeth og Jan Harald Sjue fra Husøy som i november bidro til at årsomsetningen for Askjems bikket 300 millioner.

- Vi er så glade i bobillivet at vi bestemte oss for å trå til ordentlig selv om vi allerede hadde en bra bobil. Vi liker å handle lokalt, og da var det helt naturlig å sjekke hva Askjems kunne tilby, og det viste seg jo å være midt i blinken for oss, sier ekteparet.

 

Bruker bobilen hele året

Jan Harald Sjue forteller at han og kona har vært glade i campingliv helt fra ungdommen av. De kjøpte tidlig campingvogn som de hadde stor glede av da barna var små. Så ble det båt som lokket, med mange flotte opplevelser langs kysten. Men etter rundt 20 båtsesonger fikk de lyst til å oppleve mer enn kyststripa, så da ble det bobil, og nå altså en splitter ny til å farte rundt land og strand med.

- Vi bruker bobilen hele året. Før likte jeg egentlig ikke å kjøre bil. Nå elsker jeg det. I bobilen sitter jeg godt og vi har vi komfort innen en armlengdes avstand. Flotte mennesker blir vi kjent med overalt også. Så nå gleder vi oss bare til å komme rundt med den nye bilen, sier Jan Harald Sjue.

 

Populære tilleggstjenester

- Vi skal fortsette å vokse, og i tillegg til å selge bobiler og campingvogner, tilbyr vi en rekke tilleggstjenester som gjør livet enklere for bobileierne, forteller Odd Askjem.

Bobilhotellet, som Askjems bygget i 2014, var helt fullt sist vinter. Da hadde de 300 biler inne i vinteropplag.

- For å få plass til enda flere, har vi kjøpt et bygg i nærheten der vi kan lagre ytterligere 100 bobiler, sier Odd Askjem. Han merker dessuten at bobileiere setter stor pris på den nye VIP-loungen når de er hos Askjems for service eller reparasjon. I loungen kan de spise, drikke og slappe av til bilen er klar.

- Men det er ikke alle som har anledning til å komme hit med bilen, derfor har vi inngått avtale med sju bilverksteder i Østfold, Oslo, Buskerud, Telemark og Aust-Agder om å være såkalte Pick-Up-Points for oss. Der kan kundene levere inn bobilen sin for reparasjon og service. Hvis det er bildelen som skal repareres, gjøres dette på det lokale verkstedet. Hvis det er bo-delen som skal repareres, sørger vi for at bilen blir hentet, fraktet til oss og levert tilbake etterpå, sier Odd Askjem.

 

Bildetekst: 

Hittil i år har bobilgiganten Askjems omsatt for over 300 millioner. Daglig leder, Odd Askjem (t.v.) og selger Øyvind Bjørkås (t.h.), gratulerer ekteparet Lisbeth og Jan Harald Sjue med deres nye bobil. 

Ny milepæl for Askjems